Di mana dan Bagaimana

Di mana dan Bagaimana

Thursday 13 May 2010

ragam manusia

salam

lagi aku cuba nak paham manusia2 dikeliling aku nie
lagi pening aku dibuatnya....
lagi aku cuma nak elak daripada buat sebarang konklusi
lagi bengong aku dengan telatah mereka
lagi aku cuba nak memaafkan mereka dan terima mereka
seadannya dia....
lagi aku rasa cam takde pendirian
EGO kah aku?....ATAU tak paham2 dgn kerenah manusia nie

ntah2 org pon ucap benda yg sama bila bersama AKU

so mana titik kesimbangan antara kita dan manusia lain?
atau TITIK tu memang tak pernah wujud dalam perabadan dunia
munasabah jugak, sebab dunia nie sentiasa bergolak kerana EGO
org2 didalamnya....

so apa TUGAS aku sekarang....sedar tanpa perlu memahami
sedar dan cuba carik penyesuaian
sedar dan cuba lari dari keadaan tersebut
sedar dan cuma angguk2 dan geleng2

jawapannya yg aku dapat...ubah yg ada dalam likungan yg boleh dikawal

No comments: